Nausicaa v.5-7 2012

Idag var första dagen i skolan och första dagen på resten av mitt liv känner jag. Det är såhär att jag, om ett år ungefär, ska packa väskorna och åka till nausicaa och få lära mig att träna och hantera sjölejon i 3 veckor! Jag är lite chockad fortfarande eftersom det trots allt är första dagen efter sommarlovet som jag får reda på det här. För er som inte vet så ligger nausicaa i Frankrike, vet inte riktigt var för har inte hunnit få så mycket information än. Det är helt galet! Det känns helt overkligt att jag kommer att få uppleva det här och få den här erfarenheten. Min dröm, som inte många vet, är att jobba med marina däggdjur, framförallt delfiner. Då menar jag att träna och sköta dom och det är en dröm som jag kommer att kämpa för. Jag vet att folk har sina åsikter och kanske tycker att jag är udda eller vad vet jag. Men det är något jag brinner för och jag står verkligen för det. Vi fick även platserna till APU:n på Kolmården idag och första perioden ska jag vara 3 veckor på troppan bland alla reptiler, amfibier, fiskar/hajar och alla smådjur mm. Efter det ska jag vara ytterligare 3 veckor på kolosseum där ja, "kolosserna" är, alltså elefanterna och noshörningarna, men även de små charmiga surikaterna finns där. Slutligen är det 3 veckor i safariparken där de flesta djuren finns. Dessa perioder är då uppdelade i 2:an och 3:an så de första 6 veckorna som jag nämde är nu i höst/vinter och sedan safari+frankrike i 3:an. Jag är så enormt taggad så ni anar inte. Tyvärr fick jag ju inte praktiken på delfinariet men det är ju för att jag fick chansen att åka utomlands istället. Men som jag sa så kommer jag kämpa för det här och det kommer att finnas fler möjligheter. Så nu ska jag läsa på lite om de otroliga djuren som jag ska få lära känna och umgås med i 3 veckor sen framöver! Sjukt som sagt.


Kommentarer
Postat av: Jimmy Sandström

Härligt att höra hur taggad du är inför Apu´n! Jag tror att du kommer trivas som fisken på Nausicaa och att de kommer vara glada att få dig som praktikant! Härlig blogg föresten... massor av fina kort dessutom! ;)

Kram! Jimmy

2010-08-31 @ 21:06:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0